منتدي طلاب كلية العلوم جامعة طنطا
زائرنا العزيز لكم يسعدنا تشريفك منتدانا بالزيارة ارجوا ان ننال رضاكم عن المنتدي اذا كنت طالب في اي كلية علوم في الوطن العربي يمكنك التسجيل معنا لكي نستفيد من موضوعاتكم
ويتعم الاستفاده للجميع

هذا المنتدي خدمي مجاني لجميع طلاب كليه العلوم
برجاء عدم وضع الاعلانات الا بعد الرجوع لصاحب المنتدي او احد السادة المديرين

منتدي طلاب كلية العلوم جامعة طنطا

منتدى طلابى لكل دارسى ومحبى العلوم فى الوطن العربى

الرئيسيةالبوابةاليوميةس .و .جالتسجيلدخول
عزيزي الزائر مرحبا بك في منتدي علوم طنطا نهدي اليك هذا المجهود المتواضع *** اذا كنت احد طلاب كلية العلوم جامعة طنطا او من اي كلية علوم علي مستوي مصر و الوطن العربي *** يسعدنا انضمامك الي هذا المنتدي كي نساهم سويا في مساعدة بعضنا البعض في مجال الدراسة والبحث عن عمل *** شكرا ***
تم بحمدالله صيانة جميع الروابط الغير نشطة ***وتم اعاده رفع الملفات عبر موقع ميجا ابلود ****برجاء المتابعة والابلاغ عن اي روابط تالفة ****شكر ا
للاعضاء فقط ***اذا كنت تبحث في موضوع معين وتود المساعده برجاء انشاء موضوع بخصوص مشكلتك وسيتم الرد عليك في نفس الموضوع لتعم الفائدة ***
تم رفع فيديوهات لشرح جهاز الاوسليسكوب وجميع اجهزة القياس ايضا انبوبة اشعة اكس والعديد من الموضوعات فقط علي منتدي علوم طنطا ***
تابع موضوع تليسكوب فضائي لو عايز تعمل تليسكوب بنفسك بمكونات متوافرة ورخيصة في نفس الوقت
بعد التسجيل في المنتدي ستصلك رسالة علي الايميل الذي قمت بتحديده في استمارة البيانات ويجب عليك الدخول علي الايميل وفتح الرسالة ثم الضغط علي رابط تنشيط الحساب....................في حالة وجود مشكلة في التسجيل يرجي الاتصال بالادارة .....................شكرا............................
يسر ادارة المنتدي بان تعلن عن طلب مشرفين لجميع الاقسام علي من يرغب في الانضمام الي فريق الاشراف سرعة ارسال بياناته في رسالة خاصة والمنتدي الذي يرغب في الاشراف عليه ويفضل كتابة بعض الاراء حول تطوير المنتدي

شاطر | 

لو كان الروتين رجلا لقتلته

كاتب الموضوعرسالة
sad boy
المشرفون
المشرفون

مُساهمةموضوع: لو كان الروتين رجلا لقتلته   الأحد 12 أبريل 2009, 23:14

اولا يسعدنى انى اكون اول واحد يحط موضوع فى القسم ده يا جماعه

القسم معمول عشان نتناقش مع بعض فى اى مشاكل شايفنها سواء فى المجتمع او الكليه......
عموما هدخل فى الموضوع على طول

حصل موقف من كام يوم فى سكشن من السكاشن لحد من اصحابى والموقف ده بيحصلنا كلنا من يوم ما دخلنا الكليه من اربع سنين يمكن بعد ما كبرنا وبقينا فى رابعه بقى الموضوع ده اقل شويه المهم زميلنا ده قالى احنا خلصنا وكملنا كراسه العملى وخلصنا شغلنا وكله تمام وباقى ع السكشن انه يخلص اكتر من ساعه والدكارته مصممين ان احنا نفضل قاعدين ليه عشان لو حد مر من المشرفين ميقولش الطلبه طلعوا بدرى ليه طيب ايه الفكره يعنى ان احنا نفضل قاعدين وخلاص يقولك مش عارفين بس هو كده !!!!!!!

طيب يا جماعه نفهم والله اقنعونا باى سبب من الاسباب يخلينا قاعدين فى السكشن يقولك مفيش ده موضوع روتينى يعنى ايه موضوع روتينى مش فاهم والله بصراحه معرفتش ارد عليه

قولتله يبقى انت اكيد اكيد فى مصر

وقيس على ده بقى فى كل حاجه سواء جوه الكليه او بره هنفضل لحد امتى كده بننفذ حاجات وخلاص ومجبرين عليها من غير ما نعرف سبب واضح

عموما هو موضوع مفتوح للنقاش و يا ريت يا جماعه كل حد فى المنتدى يوضح وجهه نظره او سبب مقنع جايز انا مش عارف ولا حاجه ...

م
hatem.
عضو فضي
عضو فضي

مُساهمةموضوع: رد: لو كان الروتين رجلا لقتلته   الإثنين 13 أبريل 2009, 03:11

والله يا كابتن موضوع مهم فعلا بس انت جبت من الاخر يعنى يبقى انت اكيد فى مصر farao
وبعدين انت زعلان ليه كلها شهر وتخلص وتقعد فى البيت يبقى نقعد فى السكشن احسن lol!
حــــ العيـــــــــن ـور
مشرف
مشرف

مُساهمةموضوع: رد: لو كان الروتين رجلا لقتلته   الإثنين 13 أبريل 2009, 16:36

هو فعلا الروتين دىشىء ممل جدا
بس مفروض تراعى زميلك الا لسه مش خلصوا شغل
يعنى انت تخرج من السكشن وتمشى وغيرك لسه اعد فى السكشن ولا ايه Very Happy
وبعدين صح كلها شهر وتخلص وتقعد فى البيت
Sad
sad boy
المشرفون
المشرفون

مُساهمةموضوع: رد: لو كان الروتين رجلا لقتلته   الإثنين 13 أبريل 2009, 20:13

hatem. كتب:
والله يا كابتن موضوع مهم فعلا بس انت جبت من الاخر يعنى يبقى انت اكيد فى مصر farao
وبعدين انت زعلان ليه كلها شهر وتخلص وتقعد فى البيت يبقى نقعد فى السكشن احسن lol!

ميرسى يا توما ع المرور والتعليق يا جميل وفعلا القاعده فى السكشن احسن من القاعده فى البيت بس انا اقصد موضوع مبدأ يعنى ايه الفكره وكمان مش القصد السكشن بس ولكن اقصد الروتين بصفه عامه حتى لو روحت تخلص ورق من اى مصلحه حكوميه وهتقابل بقى الروتين على اصوله
sad boy
المشرفون
المشرفون

مُساهمةموضوع: رد: لو كان الروتين رجلا لقتلته   الإثنين 13 أبريل 2009, 20:15

روتى كتب:
هو فعلا الروتين دىشىء ممل جدا
بس مفروض تراعى زميلك الا لسه مش خلصوا شغل
يعنى انت تخرج من السكشن وتمشى وغيرك لسه اعد فى السكشن ولا ايه Very Happy
وبعدين صح كلها شهر وتخلص وتقعد فى البيت
Sad

شكرا روتى ع المرور والتعليق مع انى مختلف معاكى فى موضوع تستنى زمايلك ده لان اللى بيبقى عاوز يرسم وناوى يرسم ويشتغل فى السكشن بيخلص او بدرى يعنى وكمان تقريبا الناس كلها كانت بتبقى مخلصه واحنا فى سنه اولى وبنقعد برضو لاخر السكشن روتين مش اكتر ولا اقل
Shosho
عضو ذهبي
عضو ذهبي

مُساهمةموضوع: رد: لو كان الروتين رجلا لقتلته   الثلاثاء 14 أبريل 2009, 01:32

فعلا موضوع الروتين دة شىء ممل اوووووووى

بس طبعا يبئى انت اكيد فى مصر ما دام الروتين موجود

بالنسبة للى حصل فى السكشن دة يعتبر ابسط روتين لو كان دة روتين يعنى انت هتعد لحد ما معاد السكشن يخلص وهتمشى

امال بئى الناس اللى بقالها شهور دايخة فى المصالح الحكومية ولما يتكلموا برضه يتقالهم دة الروتين

وبعدين كلها شهر يمكن اقل وهتتمنى بس لو نص او ربع ساعة من السكشن اللى عايز تخرج منه دة

ربنا يوفقنا كلنا يا رب بعيدا عن الروتين شوية
حــــ العيـــــــــن ـور
مشرف
مشرف

مُساهمةموضوع: رد: لو كان الروتين رجلا لقتلته   الثلاثاء 14 أبريل 2009, 01:51

sad boy كتب:
[quote="

شكرا روتى ع المرور والتعليق مع انى مختلف معاكى فى موضوع تستنى زمايلك ده لان اللى بيبقى عاوز يرسم وناوى يرسم ويشتغل فى السكشن بيخلص او بدرى يعنى وكمان تقريبا الناس كلها كانت بتبقى مخلصه واحنا فى سنه اولى وبنقعد برضو لاخر السكشن روتين مش اكتر ولا اقل

شكرا ليك على ردك على كلامى واختلاف الراى لا يفسد للود قضيه
هوفى ناس فعلا بتكون خلصت شغلها وكملت كتبها العملى وساعات كتير جدا الدكتور بيسمح لها انها تخرج
بس هو دة النظام الا كل حاجه ماشيه بيها الروتين بذات المصالح الحكوميه وغيرها

وعموما كلها شهر ونتمنى كلنا يوم من ايام سكاشن العملى
sad boy
المشرفون
المشرفون

مُساهمةموضوع: رد: لو كان الروتين رجلا لقتلته   الثلاثاء 14 أبريل 2009, 01:55

Shosho كتب:
فعلا موضوع الروتين دة شىء ممل اوووووووى

بس طبعا يبئى انت اكيد فى مصر ما دام الروتين موجود

بالنسبة للى حصل فى السكشن دة يعتبر ابسط روتين لو كان دة روتين يعنى انت هتعد لحد ما معاد السكشن يخلص وهتمشى

امال بئى الناس اللى بقالها شهور دايخة فى المصالح الحكومية ولما يتكلموا برضه يتقالهم دة الروتين

وبعدين كلها شهر يمكن اقل وهتتمنى بس لو نص او ربع ساعة من السكشن اللى عايز تخرج منه دة

ربنا يوفقنا كلنا يا رب بعيدا عن الروتين شوية

شكرا شوشو ع المرور والرد وبرضو يبقى انت اكيد اكيد فى مصر
sad boy
المشرفون
المشرفون

مُساهمةموضوع: رد: لو كان الروتين رجلا لقتلته   الثلاثاء 14 أبريل 2009, 02:01

[quote="روتى"]
sad boy كتب:
[quote="

شكرا ليك على ردك على كلامى واختلاف الراى لا يفسد للود قضيه
هوفى ناس فعلا بتكون خلصت شغلها وكملت كتبها العملى وساعات كتير جدا الدكتور بيسمح لها انها تخرج
بس هو دة النظام الا كل حاجه ماشيه بيها الروتين بذات المصالح الحكوميه وغيرها

وعموما كلها شهر ونتمنى كلنا يوم من ايام سكاشن العملى

اه فعلا والله كلها شهر وتوحشنا السكاشن دى بس على فكره الموقف ده مكنش معايا انا ده كان مع واحد زميلنا فى سنه تانيه

شكرا روتى ع التواصل
ايمان
عضو برونزي
عضو برونزي

مُساهمةموضوع: رد: لو كان الروتين رجلا لقتلته   الخميس 16 أبريل 2009, 23:28

الرد متاخر شوية بس انت عندك حق الروتين دة ممل جدا وحاجة تزهق الصراحة بس لو هنتكلم على الكلية توما عندة حق بكرة تزهق من قعدة البيت وتتمنى دقيقة فى السكشن بس اتمنى طبعا انكم ماتعدوش فى البيت ونزل موضوع تانى بسرعة وانت لية sad يا
sad boy
المشرفون
المشرفون

مُساهمةموضوع: رد: لو كان الروتين رجلا لقتلته   الخميس 16 أبريل 2009, 23:53

ايمان كتب:
الرد متاخر شوية بس انت عندك حق الروتين دة ممل جدا وحاجة تزهق الصراحة بس لو هنتكلم على الكلية توما عندة حق بكرة تزهق من قعدة البيت وتتمنى دقيقة فى السكشن بس اتمنى طبعا انكم ماتعدوش فى البيت ونزل موضوع تانى بسرعة وانت لية sad يا

انا كان قصدى من الموضوع الروتين بشكل عام يا ايمان وقولت مثل بسيط بيحصل فى الكليه يعنى المهم شكرا ع المرور والتعليق

اما موضوع انت ليه ساد دى بقى هو فى ايه فى الدنيا يخلينى هابى ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ايمان
عضو برونزي
عضو برونزي

مُساهمةموضوع: رد: لو كان الروتين رجلا لقتلته   الجمعة 17 أبريل 2009, 00:15

لية التشاؤم دة خلى عندك امل وان شاء اللة ربنا هيسهلها ياعم ماتقفلهاش انت بس
وخليك هابى
sad boy
المشرفون
المشرفون

مُساهمةموضوع: رد: لو كان الروتين رجلا لقتلته   الجمعة 17 أبريل 2009, 00:22

ايمان كتب:
لية التشاؤم دة خلى عندك امل وان شاء اللة ربنا هيسهلها ياعم ماتقفلهاش انت بس
وخليك هابى

والله انا مش متشاؤم ولا حاجه بس هو دى فعلا الحقيقه مفيش اى حاجه تخلى الواحد سعيد او مقبل ع الحياه بشكل عام يعنى اهو عايشين وخلاص نو نيوز از جود نيوز
sad cat
عضو فضي
عضو فضي

مُساهمةموضوع: رد: لو كان الروتين رجلا لقتلته   السبت 06 نوفمبر 2010, 21:37

والله يا sad انا جملة"انت اكيد فى مصر"بقولها كل شوية وفعلا الروتين ده حاجة ممله جدا ومش فى الكلية بس ده ساعات فى الحياة العامة عايز تقبض المعاش يقولك هيعدى على مليون واحد ويقولك ده روتين
فعلا اشكرك على الموضوع الهايل ده

لو كان الروتين رجلا لقتلته
صفحة 1 من اصل 1